Mar12182018

Última actualizaciónMié, 28 Nov 2018 12pm

Back Está aquí: Inicio Moncada Plens municipals Moncada reclama la gratuïtat de la AP-7 i insta al Govern a no prorrogar la seva explotació privada

Moncada reclama la gratuïtat de la AP-7 i insta al Govern a no prorrogar la seva explotació privada

wAP7

El dijous passat tots el grups polìtics de l’ajuntament de Moncada aprovaren un manifest a través del qual se insta a Govern d’Espanya a:

No realitzar nous tràmits normatius i administratius que permeten una nova pròrroga de la gestió de l'AP-7 i garantir la seua gratuïtat una vegada extingit el contracte de concessió, i que es manifeste de manera clara i taxativa que el Govern no prorrogarà l'explotació privada de l'AP-7 en cap concepte.

Garantir que, una vegada rescatada la gestió pública de l'AP-7, no es va a aplicar cap nou cànon, euroviñeta, peatge tou o en ombra, compensació econòmica pel seu manteniment en les mans de concessions, ni forma de gestió, explotació que no siga de la purament pública i amb càrrec a l'administració general de l'Estat.

Exigir a l'empresa concessionària de l'AP7 el lliurament de la mateixa a la fi de 2019 en òptimes condicions de conservació i manteniment.

Que es facen públiques les dades referides a seguretat vial. Establir les mateixes mesures previstes en l'AP-7 pel Reial decret 1109/2018, de 31 d'agost, respecte a vehicles pesats entre l'eixida 43 (Peníscola) i la 44 (Torreblanca), i respecte a vehicles lleugers entre l'eixida 60 (Xeresa / Gandia) i la 65 (Benidorm / la Nucia) a la Comunitat Valenciana, i fer públiques les dades referides a seguretat vial, congestió del tràfic i nivell d’emissions que han portat a l’acord del esmentat Reial Decret.

Redactar per part de l'Administració General de l'Estat, de forma urgent projectes que permeten als municipis afectats pel traçat de l'AP-7 dins del seu terme municipal, dotarse d'una connexió d'enllaç amb el vial.

L'autopista del Mediterrani o AP-7 és un eix que comunica tota la costa mediterrània des de la frontera amb França fins a Algeciras. Els trams Tarragona-València i València-Alacant, la concessió dels quals correspon a Abertis (abans AUMAR), tenen com a data final prevista de la concessió el 31/12/2019, i el govern ja ha anunciat que no tenen previst renovar-la. Aquesta important via de comunicació discorre, en els seus trams Tarragona-València i València-Alacant, seguint un recorregut paral·lel a dues carreteres nacionals (N340 i N332) que, en ocasions, travessen importants nuclis de població i que suporten una elevada densitat de trànsit de vehicles. Com a conseqüència d'açò s'incrementa la freqüència d'accidents en aquestes vies (recordem que, segons un estudi realitzat per RACE en 2006, en la N-340 es troba el tram de carretera més perillós d'Espanya) i es generen nombroses molèsties als veïns i veïnes d'aquestes poblacions. En canvi, des de l'inici de la crisi, els citats trams de l'AP-7 han experimentat una notable reducció de la intensitat de tràfic.

Recentment mitjançant el Reial decret 1109/2018 s'ha produït la bonificació i exempcions de peatges en diversos trams de l'AP-7 a Catalunya, per açò des de la Generalitat Valenciana s'ha sol·licitat que les mateixes mesures previstes en el Reial decret per a vehicles pesats des de l'eixida 38 (Hospitalet) a l'eixida 43 (Peníscola), s'apliquen entre l'eixida 43 (Peníscola) i l'eixida 44 (Torreblanca) a la Comunitat Valenciana, tenint en compte la saturació de camions, els problemes de seguretat vial en la N-340 i l'absència d'autovia alternativa, atès que a partir del Torreblanca les vies autonòmiques CV-13 i autovia CV-10 ofereixen una alternativa adequada per als vehicles pesats.

D'altra banda, la Generalitat Valenciana ha sol·licitat també al ministeri que les mateixes mesures previstes en el Reial decret per a vehicles lleugers entre les eixides 30 (Vilafranca sud) i 42 (Vinaròs-Alcanar), les aplique entre les eixides 60 (Xeresa / Gandia) i 65 (Benidorm / la Nucia), tenint en compte la saturació del tràfic en les travessies de les comarques de la Safor i la Marina (Bellreguard, la l'Alqueria de la Comtessa, Oliva, Gata de Gorgos, Benissa i Altea), els problemes de seguretat vial en la N-332, i l'absència d'autovia alternativa i de ferrocarril en la comarca de la Marina.